Reckitt Benckiser, do ktorého portfólia patria hygienické produkty ako
Lysol, Harpic, Dettol, Cillit Bang, ale aj osviežovač vzduchu Air Wick
či značky Calgon alebo Strepsils, uviedol, že za 1. kvartál zaznamenal
tržby na úrovni 3,51 miliardy libier (4,04 miliardy eur). Na
porovnateľnej báze to predstavuje rast o 4,1 %. Spoločnosť tak výrazne
prekonala odhady analytikov, ktorí počítali s rastom porovnateľných
tržieb o 2,4 %.
Výsledky podporil najmä hygienický biznis, ktorý potiahol výsledky
spoločnosti aj v minulom roku. Porovnateľné tržby v tomto biznise
vzrástli v 1. kvartáli medziročne o 28,5 %, zatiaľ čo analytici počítali
s rastom o približne 18 %.
Naopak, v prípade biznisu v oblasti zdravia porovnateľné tržby klesli o
13 %. Dôvodom bola slabšia chrípková sezóna na začiatku roka, pod čo sa
podpísali protipandemické opatrenia vrátane nosenia rúšok. Ani v tomto
prípade výsledok nesplnil očakávania analytikov, ktorí počítali s
poklesom porovnateľných tržieb o 9,8 %.
Spoločnosť zároveň oznámila, že prognózu tržieb na tento rok ponecháva
na pôvodnej úrovni. Aj naďalej tak očakáva, že tržby sa v porovnaní s
minulým rokom v najhoršom prípade meniť nebudú. V prípade rastu firma
očakáva, že maximálne dosiahne 2 %.
(1 EUR = 0,86895 GBP)